Креативност

Иновативност

Оригиналност

Имагинација

 

Биди новинар за „Медиум“

Испрати ни го твојот текст на medium@medium.edu.mk и ние ќе го објавиме :)

Испрати

Јас мислам вака

Екатерина Плескоњиќ, професорка во СУГС „Раде Јовчевски - Корчагин“

ekaterina-pleskonjikjМОЌ, три букви, малку се на број, но со значење и силина која може да ја  придвижи целата Вселена. Дали некогаш сте се запрашале кој ја поседува таа моќ? Кој е тој или таа? Дали тоа е радоста, тагата, среќата, несреќата или можеби се` заедно. Кој ја има таа привилегија во исто време да биде Ваш креатор, но и Ваша креација, Ваш сон, но и Ваше јаве, Ваша мечта, но и Ваша реалност, Ваша насушнa потреба, Ваша присутност, но и Ваша отсутност.

Атанас Аврамов, IV-1, СОУ „Богданци“

atanas-avramovОпштествената заедница е апстрактна арена во која се борат нашите стравови и нашето вистинско его, кое е истоштено од криење на неговата содржина поради претпоставената осуда од мистичните очи кои трепкаат во темнината. Лицата на младите станаа отворена книга за креативност која е заробена во границите воспоставени од општеството за да се создаде една хомогена смеса од луѓе.

hristina-najdovskaЧесто по медиумите, а и во секојдневниот живот слушаме за проблемите со кои се справуваат луѓето од типот на малолетничка останала трудна, жените од руралните средини трпат сексуално малтретирање или пак хомосексуалците се мета на психичко и физичко насилство. Може и комшивката да се справува со вакви проблеми, може и нашата соученичка сака да направи абортус или пак нашиот другар сака да се депилира. Велат луѓето, тоа не е нормално. А која е дефиницијата за нормалност? Она што за пајакот е нормално, за мувата е убиство. Додека молчиме, можеме и ние да бидеме епицентар на овие проблеми.

Исток Улчар, 4-10, СУГС „Јосип Броз Тито“

istok-ulcar-3Знаеме дека видот на поезијата игра голема улога во тоа какво место таа ќе заземе во општество, но и нејзиниот пласман кај публиката игра голема улога. Во нашево модерно општество, поезијата ќе биде многу повеќе слушната или прифатена ако е сервирана во облик на текст од музичка композиција. Рап-музиката, која најмногу се концентрира на текстот од сите останати популарни музички жанрови, веќе одамна има земено голем замав и има извршено големо влијание кај својата публика, која е составена од голем број мои врсници.

Дејана Попоска, IV-8, СУГС „Раде Јовчевски-Корчагин“

dejana-popovskaСите бевме панкери, кога беше „фора“. Панкот долго беше на апарати за дишење, ама умре. Турбофолкот е тој што не е мртов. Во најдобри години е и без „лична“, го пуштаат по дискотеки. Е сега, едно круцијално прашање: Колку промили нè делат од „Што им е на селанкиве?“ до „Тоо Цецооо“ расположение?

Дамјан Алексовски, IV-5, СОУ Гимназија „Гоце Делчев“ - Куманово

damjan-aleksovskiЗошто спортот и спортските активности полека се бришат од нашите дневни планови и нашите листи на желби?
Да, сите ние, со чест на исклучоците, сите ние млади, прави, здрави во развој, со целата наша младешка сила. Зошто е полесно да најдеме друштво за во нашата локална кафеана или за во паркот во близина, за да пивнеме некоја флашичка евтино вино отколку да најдеме партнер за трчање или екипа за 5 на 5 во сала?

Султана Јовановска, IV-4,  СОУ,,Јане Сандански” – Струмица

jovanovskaсВо градинка не беше праведно што дел од моите врсници правеа што сакаа, додека останатите мораа да ги  почитуваат правилата, истото се случуваше во основно, а сега и во средно. Но, што е тоа што ги тера некои ученици да уживаат повеќе права од другите, дали постои нееднаквост помеѓу нас?

Пратениците Александар Николовски од ВМРО-ДПМНЕ и Нора Алити од ДУИ на дебата организирана од Високата школа за новинарство и за односи со јавноста дискутираа со средношколците за нивниот активизам.

Елена Гелебешева II1, СУГС Гимназија „Орце Николов“- Скопје

elenaЕј вие,  дечко... девојко! Да, вие, на сепарето, со телефоните во рака. Што има ново на твитер и фејсбук? Или можеби токму сега „ставате“ чек-ин? Или пак сликате за снепчет и инстаграм? Гледајте пред себе, кафето ви се олади, а ладното кафе не е пријателско кафе. Се сомневам дека разменивте два-три збора помеѓу себе. Што ви беше последниот муабет? Не се сеќавате, нели?

Елизабета Коцарева, IV-2, СОУ „Коста Сусинов“ – Радовиш

elizabeta-kocarevaМисли и тела оставени да се движат низ пранги на застарено патријархално општество. Дури и архитектурата наоколу ни е во правопропорционален сооднос со општествените ставови во кои сме заробени. Монотони трубења на вести, секој ден, ексклузивно во истиот термин, после ручек и за време на вечера.

Ана Јанева, СУГС Гиманзија „Георги Димитров“

ana-janevaВистински предизвик е да се посети една од најразвиените, водечки земји во светот, која своето влијание успева да го наметне насекаде, но и земја која е богата со убавини и различни нешта кои можат да се видат, а во сопствената земја ги нема или се многу поразлични. Токму Германија беше нашата дестинација овој јули преку програмата за размена на ученици и впечатоците кои ги стекнавме таму се бесценети.

Наташа Ацевска, професорка во СУГС Гимназија „Георги Димитров“

Natasa-AcevskaНиту една информација објавена онлајн не останува приватна. Затоа е важно да знаеме што треба, а што не да споделуваме со другите.

Душица Ристовска, професорка во СУГС Гимназија „Јосип Броз Тито“

Живееме во време кога филмови гледаме на интернет, фотографиите ги чуваме во мобилниот телефон, кафе пиеме на Скајп, а љубов изразуваме преку СМС порака или на Фејсбук.

Тамара Ќупева, професорка во СУГС Гимназија „Орце Николов“

kupevaМедиумите стануваат доминатна форма на образование и воспитание на младите луѓе. Брзите и лесно достапни информации и содржини добиваат димензија на неформално образование во кое ученикот учи нови форми на културата, добива различни информации и создава слика за поинакви модели на однесување од оние со кои се среќава во пошироката општествена и културна заедница. Во отсуство на контрола и регулација на содржините според возраста, медиумите нудат програма која често пати ја опструира програмата на институционалното образование.

Екатерина Плескоњиќ, професорка во СУГС Гимназија „Раде Јовчевски Корчагин“

Oд дамнина е јасна моќта на медиумот. Тој, неговото височество, е најголемиот моќник, креатор, стимулатор, најголемиот контролор на нашите сетила, било да е тој пишан, електронски, неговото восприемање да е аудитивно или пак визуелно. Дел од нашата свест реагира несвесно или пак сосем свесно, па ги потиснува сознанијата за неговата постојана потребно отсутна присутност. Можеби сме свесни, а можеби и не, но едно е сигурно, сите ние сме директно вклучени, меѓусебно вмрежени во најсовремениот начин на војување, но овојпат војната не е фронтална, туку неокортикална, а главниот и одговорен виновник за оваа војна е кој ако не новиот медиум, Интернетот.

Кус расказ на матурантката Христина Петров од СУГС „Панче Арсовски“

Решително чекори по врелиот асфалт, како да ги поминува последните метри во својот живот. Никој нема да ги дознае нејзините несигурности, тоа го реши во себе смеејќи се од уво до уво.

Collective Intelligence ThinkingЕлектронска демократија, вистинска мас-медиумска револуција или медиумски простор окупиран со квази содржини. Во секој случај, тема за која треба да се зборува, да се сфати сериозно, да се дебатира. Како би можела јас на свои неполни 15 години да се вклучам во една сериозна дискусија за медиумите во нашава земја и нивното влијание во нашето општество?

Оваа веб-страница е изработена со помош на Европската Унија во рамките на проектот Коалиција за медиумска писменост. За објавените содржини е одговорна Високата школа за новинарство и за односи со јавноста и истите нужно не ги одразуваат ставовите на Европската Унија.

Адреса

ULICA
ул. Јуриј Гагарин 17-1/1
GRAD
1000, Скопје
WEB
Република Македонија

Контакт

БРОЈ
02 / 3090 004
МЕЈЛ
medium@medium.edu.mk